Followers

Friday, December 2, 2016

RESEPI TOM YAM KETAM 7 MINIT

masak resepi yang mudah2 mesti mak2 semua suka kan ?
yang main campak2 je macam tom yam ni haaa...
heaven je rasa masak resepi yg senang dan saaaangatlah sedap macam ni..
(eh.. bukan masuk bakul angkat sendiri) tau.. hahhaha..


cukuplah senang..
tak perlu nak menumis bagai..


ini cara memasaknya akak sharekan :

1. campakkan bawang besar + lengkuas + cili api + kiub tom yam + serai + daun limau purut ke dalam periuk.


2. masukkan ketam . ni akak pakai 1kg punya ketam potong 2.


3. masukkan sedikit air, garam.


4. akak pakai noxxa pressure cooker. setkan HP untuk 7 minit.


5. selepas 7 minit..
baru tambahkan sayur  dan tomato. ino letak mode SF.

jenis sayur ? terpulang lah pada tukang masak nak letak sayur apa. akak letak bunga kobis jek.


taraaa..
siap dah !

selamat mencuba resepi akak tau !


kalau dah menambah 2-3 pinggan nasi jangan buat2 lupa telan set pembakar lemak dan detoks shaklee..
ahak !


untuk dapatkan konsultasi percuma ..
boleh hubungi :


azlina
013-7755256


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...