Followers

Wednesday, November 30, 2016

MUZIUM NEGERI, DI KUALA TERENGGANU MEMANG BEST !!

dari jarak 500 meter dah nampak bumbung.
dah sampai...
waaaa...
besar betul bangunan dia.

tak susah nak cari muzium ni dr bandar kuala terengganu.
ikut je signboard kaler coklat yang ada banyak kat bandar tu.


bila masuk dalam muzium..
berpeluh2 rupanya nak menghabiskan pusing semua blok.
yelah..
muzium terbesar di asia tenggara katanya kan !

tapi memang best..
anak2 belajar sesuatu mengenai kepayahan org dulu2 - berteknologi macam skrg.
galicari.. yea.. bukan cari gali..
sejarah petronas..
mesin tenun..
batik.
sejarah.


dialog ibu yg excited tengok mesin tenun kain.

ibu : korang.. meh tengok mesin tenun.

syaza : tak naklah ! dah selalu tgk dlm buku teks

ibu : alahai !

lepas kepenatan pusing semua blok..
hujan lah pulak..
kereta jauh ke bawah sana
ambil berlari2  anak masuk ke kereta kan..
ahai !
anak2  sangat kan..
hahahha..

ada yang tanya ?
kenapa tiket masuk yg kami pegang harganya beza2 ?


FYI..
untuk yg berumur atas 15 tahun..
bayaran dikenakan rm5 / seorang.
untuk kanak- kanak..
berumur 5- 15 tahun.. hanya rm2 /seorang sahaja bayarannya..
murah kan ?
yang kami pegang tu tiket berupa sekeping poskad.

selain tiket nak masuk yang murah tu ..
apa lagi yg best kat sini ialah ?

landskapnya..
bangunan..
persekitaran..
memang cantik sangat2 .


siap ada waterfall tau !
oppss..
gambar lupa nak ambik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...