Followers

Tuesday, November 29, 2016

KENAPA ANAK-ANAK PERLUKAN BEKALAN VITAMIN C YANG OPTIMUM

anak2 saya ..
susah sangat nak makan sayur.
😥
sumber protein pulak asyik2 makan ayaaaammm memanjang !
😣
ayam cucuk pulak tu !



saya sharekan kenapa anak2 perlukan bekalan vitamin c yang optimum?



Sesetengah org kata... Budak2 tak perlu suplemen sbb badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli.

Ini betul!

Tapi cuba masing2 check pemakanan anak masing2....

Sehari berapa hidangan buah2an mereka makan? Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli? Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas? Buah2an ni, zat yg dibekalkan tu benar2 bagus bila kita makan masa dia ranum & baru dipetik!

Buah yg jual kat kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda.. diperam... diawet... dipacking... barulah sampai ke kita.

Agak2 apa yg masih tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yg tinggal?

Pastu budak2 ni confirm setiap hidangan mereka lengkap dgn segala vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien, etc?

Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yg optimum bkn je utk membesar tp perkembangan minda.

Kenapa Vitamin C:

- vitamin C membina otot yg sihat. Budak2 tengah lasak & sedang membina otot2 mereka. Otot yg sihat, membina metabolisma yg sihat serta pembakaran lemak yg lebih baik.

- vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak2 kita tengah melasak, terdedah dgn macam2.... Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selesema. Bila anak asyik sakit, mak dia juga yg susah hati ye tak?

- vitamin C penting utk penyerapan zat besi. Kanak2 perlukan zat besi yg cukup utk membesar. Tanpa vitamin c, zat besi tokleh diserap.

- vitamin C membina colagen. Tubuh kita ni boleh buat kolagen sendiri tp keupayaan ni makin menurun bila usia meningkat. Sbb tu kita tengok budak2 kulitnya tegang, dah tua berkedut... Kolagen dah tak dihasilkan....

- vitamin c penting utk penyembuhan. Budak2 main, jatuh.. Nak kena sembuh cepat. Nanti nak main lagi.

Dan malang sekali anak kita bukan arnab. Arnab boleh buat vitamin c sendiri tp anak kita takboleh... Maka nak taknak kita kena bekalkan dioranng dgn vitamin C yg optimum.

Inilah investment kita utk masa depan diorang..

#credit to master lyna noh


sebab tu saya dapatkan vitamin C shaklee ni untuk anak2.

chewable - boleh kunyah gitew !!
tiada pewarna dan perasa tiruan tau .


halal.

lulus KKM.

sebotol ?

hanya rm37.50

sekali makan di restoran fast food pun kita mampu berhabis sehingga rm50..

so, apa sangat kalau kita belikan vitamin C sebotol untuk anak2 pulak lepas ni kan ?
😆


dapatkan produk shaklee drpd


ina
0137755256


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...