Followers

Friday, September 16, 2016

TIPS MENARIK BAGAIMANA MENJADI WANITA SIHAT DAN CANTIK


wanita sihat dan cantik


sejauh mana shaklee bantu wanita menjadi lebih sihat ?
sejauh mana shaklee membantu wanita menjadi lebih sihat dan cantik  ?
kenapa masih setia dengan shaklee ?
tak nak tukar jenama lain kah ?


sekadar himpunan beberapa soalan yang saya terima sepanjang  3 tahun consume shaklee.


jawapan saya mudah aje.
kesihatan , rezeki ... 
segalanya atas izin Allah.

tapi saya tak berserah kepada takdir semata-mata untuk sihat.
zaman sekarang, kesihatan harus dicari. bukan dinanti.


so far,  perubahan yang saya rasa selepas ambik shaklee :

1. pagi-pagi takde dah episod bersin-bersin sambil kesat hidung.
2. genap 2 tahun tanpa neb (last ambik neb raya 2014)
3. kurang dah jumpa doktor.
4. hari-hari lebih bertenaga dan fresh.
5. proses penghadaman berjalan lancar (pagi-pagi confirm caro toilet dulu)

6. kulit rasa lebih lembap dan cerah
7. parut jerawat yang  lebih mudah nak hilang parutnya walaupun bukan hilang dalam sekelip mata (kulit saya jenis yang payah nak hilang bekas hitam).
8. hari yang lebih bertenaga walaupun kerja dalam keadaan stress.
9. rambut kurang gugur


anda bagaimana pulak ?

tak nak ke menjaga kesihatan sebelum sakit ??
kos sakit sangat mahal tau berbanding kos ikhtiar nak sihat ni.


tak percaya ?
cuba google berapa kos sebulan diperlukan bagi pesakit buah pinggang yang perlu menjalani dialisis ?


ada yang tanya ?
banyak sangat produk shaklee.
mana satu yang saya ambik.


pada awal pengambilan..
aim saya untuk masalah kulit dan juga asthma.

saya konsisten dengan ESP, omega guard, vitamin C, vitamin E,  B complex dan alfalfa juga bahan pencuci.



wanita sihat dan cantik

untuk masalah kulit dan sarapan segera setiap pagi


wanita sihat dan cantik
omega guard. minyak ikan terbaik dunia. saya ambik bagi mengatasi masalah asthma saya serta elok untuk kesihatan paru-paru.


wanita sihat dan cantik

vit C untuk masalah saya yang kerap bersin waktu pagi serta terlalu allergik dengan habuk. ini untuk immune system saya. bagi badan kuat sikit. asyik2 demam dan batuk aje kan ! hehehe..


wanita sihat dan cantik
ini saya ambik bagi mengatasi masalah parut-parut lama , kesan gigit nyamuk dan bekas jerawat yang susah sangat nak hilang tu.. eeeee.... geram betul !


wanita sihat dan cantik
yang ini harus ada. apatah lagi sebotol yang tahan penggunaan selama 4 bulan dan harga pun below RM60. penting sangat2 sebab b-complex ni bersifat anti-stress. elok sangat bagi ibu-ibu yang kerja di rumah dan office yang sama banyak tu kan !


wanita sihat dan cantik

yang ni saya ambik bagi mengatasi masalah allergik saya. serta elok juga tau untuk wanita. ia umpama jamu moden bagi mengatasi masalah dalaman wanita.



wanita sihat dan cantik

saya juga ubah bahan pencuci di rumah yang mana anda tak sedar. selama ni bahan pencuci yang anda gunkaan di rumah mengandungi chemical yang kadangkala mengundang masalah kesihatan seperti asthma dan ruam-ruam serta kulit gatal.


ini yang memang saya konsisten pada peringkat awal.
kemudian, bila ada promo produk tertentu yang shaklee buat saya akan borong.
maka merasa lah :

vivix
nutriferon
ostematrix
carotomax
herb- lax
gla
lecithin
performance drink

itulah salah satu keistimewaan jadi ahli shaklee.
layak beli produk pada harga promo tau !


wanita sihat dan cantik




inilah rupa supplement anti -oksida saya.

vit c dan e.



perlu ke anti-oksida bagai ni ?


jawapan saya YA



kenapa ???

sebab makanan kita telah "DiROMPAK" zat dan khasiatnya.


melalui pengendaliannya..


pemprosesannya..

apatah lagi hari2 kita terdedah dengan bahan kimia.


ubat gigi.


shampoo.


sabun.


pendedahan dalam tempoh yang panjang merisikokan kita kepada penyakit 


kanser dll.




pada usia menginjak 40-an ni..
kesedaran untuk lebih sihat makin meninggi.

setakat manalah kita nak bercantik2 pada usia ini kan ?
over pulak katanya nanti.

huhuhu...
oppss... kecantikan itu subjektif kan.
yang penting luar dan dalam harus cantik.
barulah balance.


wanita sihat dan cantik



kenapa vivix saya katakan sebagai pilihan paling tepat ?

sesuai nak bagi kedut-kedut di muka segan nak keluar.

vivix jugak merangsang pembentukan sel baru.
sel pun kita kena bagi makan tau !!

jangan lupa set penjagaan kulit NUTRIWHITE yang berasaskan bahan semulajadi..
sebab kita ni bukannya spesis rajin sangat-sangat nak potong timun , tomato, limau bagai nak tepek kat muka.

hehehe...


teringin juga nak jadi macam akak kita ni.
guna shaklee dah 19 tahun.
umur pun tak macam 54 .



wanita sihat dan cantik

jom kita baca apa kata beliau.


"19 tahun yang lalu umur 30an rasa cam 50an..dah jadi pengamal shaklee umur 50an badan rasa ringan je macam 30an dan bebas dari sebarang penyakit setakat ni hatta penyakit keturunan.

Alhamdulillah...sy bersyukur kerana guna produk dengan kefahaman yang jelas menyebabkan saya jd pengguna berdisiplin selama 19 tahun.

Sekadar berkongsi aging gracefully with Shaklee, sekiranya ini suatu yang baik dan memberi manfaat pada yang lain...pada sy amat bersyukur dipertemukan dengan Shaklee"



macamana lepas baca kisah akak ni ?
19 tahun..
bukan sekejap tau.
disiplin dan kesedaran harus ada.




wanita sihat dan cantik



dan macam ni lah saya bila belek set favourite sepanjang zaman.

esp
omega guard
alfalfa
nutriferon

ni tengah berkira-kira nak tambah stok ke tidak ??

sebab sedar diri..
dengan gigi geraham yang main cak-cak nak keluar di laluan  gusi yang salah ni. 

huhuhu...

nutriferon dan omega jadi peneman untuk kurangkan bengkak dan bantu kebahkan demam.


penjagaan kesihatan.
keperluan supplement.
sangat-sangatlah dituntut especially kita sebagai wanita ni.


sebab wanita ni istimewa.
bukan setakat melalui proses penuaan daripada bayi kepada warga emas.
tetapi juga melalui proses kehamilan serta bersalin.

maka, dalam melalui proses yang unik tu.. banyak nutrien yang akan kurang dalam badan kita seiring dengan peningkatan usia.



--------------------------------------------
Ina Hamdan
013-7755256

wanita sihat dan cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...