Followers

Sunday, September 11, 2016

BAGAIMANA NAK HILANGKAN RASA LETIH DAN TERANG MATA SEMASA MEMANDU KERETA UNTUK BALIK KAMPUNG ?


terang mata, hilang penat, bertenaga, balik kampung


BALIK KAMPUNG ?
ini memang cerita sensasi setiap kali musim perayaan tiba.
lebih sensasi kalau disertai dengan sesak di highway.

2008- 2012.
kami menempuh perjalanan dari utara ke selatan yang ambik masa 12-13 jam perjalanan setiap kali cuti raya aidilfitri.
sapa kata tak letih ??
kami berhenti hanya untuk solat dan dan makan jea.

perasaan nak cepat sampai di kampung tu melebihi rasa penat sepanjang perjalanan.

disebabkan tak larat nak hadap sesak2 dengan kenderaan lain.
biasanya kami bertolak selepas pukul 12 malam.

fuh...
highway tu dah macam kami yang punya bila jejak pukul 2-4 pagi.
berhenti sekejap dekat mana2 RnR untuk solat dan sahur.

kemudain continue perjalanan..
kalau nak fefeling balik kampung lagi ..
keluar highway awal sikit.
masuk kuala pilah..
muadzam..
rompin
endau..
sampailah mersing.

musuh utama kalau jalan malam ??
of course mengantuk.
silau lagi.
kalau 12-13 jam tu sah-sah letih.

jadi..
bagi yang situasinya macam kami dolu-dolu tu..
kami nasihatkan dapatkanlah rehat secukupnya sebelum bertolak.

kereta pastikan dalam keadaan elok. seelok-eloknya hantar service dulu sebelum berjalan jauh.

jaga pemakanan.
jangan makan banyak sangat masa berbuka puasa/ sahur.
dkhuatiri mengantuk masa drive nanti.

ambik apa-apa makanan tambahan nak bagi bertenaga dan segar sepanjang pemanduan.
boleh buat air performance drink sepanjang perjalanan (malam sahaja eh.. haippp 
:D )

kami panggil jugak air PD ni air basikal.
nampak tak ?
ada gambar orang kayuh basikal kat botol tu ?


terang mata, hilang penat, bertenaga, balik kampung




bagi yang rabun malam tu elok amalkan carotomax.
mata tak berapa terang nak drive kan ?
jom tengok testimoni selepas makan carotomax.


terang mata, hilang penat, bertenaga, balik kampung


terang mata, hilang penat, bertenaga, balik kampung



opsss..
saya co-pilot jek..
tapi co-pilot ni kena tahan mata sama sebab jadi alarm kalau pilot sebelah melebehi had laju.
:D
co-pilot nak bagi terang mata macamana pulak ?
minum ESP dah cukup !!!!




-----------------------------------------------
Ina Hamdan
013-7755256
pengedar shaklee mersing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...