Followers

Saturday, January 9, 2016

BERHENTI MEROKOK DENGAN VAPE ATAU DENGAN VIVIX ?

berhenti merokok

lately, isu vape jadi trending... isu hangat!!
trending sebab apa ?
bila  gadis-gadis/wanita -wanita comel pun sibuk upload gambar bervape.
opss... rare ok ! vape dikaitkan dengan merokok. dan biasanya bila bab-bab merokok banyak dikaitkan dengan kaum lelaki sahaja.

trending jugak bila budak-budak sekolah rendah pun dah pandai vape.
trending jugak bila mak-mak sibuk update status pada penghisap vape, yang tak reti nak hormat orang lain bila makan di kedai.
abis asap berkepul-kepul terkena baby mak-mak ni.

makin bertambah trendingnya bila..
negeri johor mengharamkan penjualan vape di negeri itu.
saya sokong pengharaman ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan Negeri, Datuk Abd Latif Bandi berkata, ini menjadikan Johor secara rasmi sebagai negeri pertama mengharamkan penjualan vape bagi memastikan kesejahteraan rakyat dalam konteks kesihatan.

"Kita akan mengedarkan arahan keputusan kepada PBT secepat mungkin bagi membolehkan mereka menguatkuasakan undang-undang," kata beliau kepada pemberita selepas mesyuarat tersebut di sini yang dipengerusikan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
Beliau berkata, pengharaman penjualan termasuk menjual peranti dan cecair vape kekal berkuat kuasa 1 Januari depan.

trending lagi sekali..
apabila terengganu pulak mengharamkan penggunaan vape di negeri itu.

KUALA TERENGGANU, 31 Dis — Kerajaan Negeri Terengganu mengharamkan penggunaan vape atau rokok elektronik di negeri ini bermula awal Januari tahun depan.
Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Osman Muda berkata kerajaan negeri membuat keputusan itu selepas bersetuju dengan keputusan Majlis Fatwa Negeri Terengganu yang mengharamkan vape.
-

saya tak pasti. 
adakah yang beralih kepada vape itu tengah berusaha untuk berhenti merokok atau sebaliknya ?
dengan masa depan perniagaan vape yang semakin sukar, saya percaya..usaha anda dengan beralih kepada vape adalah sia-sia.

dan saya juga tak paham ?
kenapa merokok itu susah sangat untuk diberhentikan keinginannya ?
sehinggakan ramai yang sangup  membuat tabungan wajib untuk tujuan rokok.
okeh..
duit masing-masing katanya.

alaaa...
orang perempuan ???
tak memahami pulak katanya..
huhuhu...

apa pun kisah di sebalik vape dan rokok itu, 
saya pasti.
yang berjaya berhenti menghsiap rokok/ vape adalah orang yang kuat dari segi mentalnya.
cekal untuk berhenti.
ada matlamat yang jelas kenapa perlu berhenti merokok.

kenapa WAJIB berhenti merokok selain daripada fatwa yang menyatakan bahawa MEROKOK adalah HARAM ?
of course membahayakan kesihatan.
tak payahlah ye saya terperincikan di sini sebab ramai dah tau keburukan merokok sejak daripada zaman sekolah lagi kan?
mana taknya.. selalu sangat naik soalan karangan pasal merokok ni.

kalau berhenti setakat ikut-ikut kawan.
confirm tak menjadi.

jom layan cerita abang ni.
akhirnya mengalah dek penangan VIVIX.




kebetulan bulan ni VIVIX ada promosi.
beli 6 percuma sebotol bernilai RM475.


berhenti merokok



vivix atau lebih dikenali sebagai sirap ajaib.
rasanya kelat-kelat manis.
diperbuat 100% daripada bahan semulajadi iaitu muscadine grape, purple carrot, elderberry (sambucus nigra) dan polygonum cuspidatum.

yang paling best..
bila vivix ni bukan saja membantu anda berhenti merokok, ia juga baik untuk :

  1. kesihatan jantung
  2. kesihatan otak
  3. kesihatan sistem imun
  4. kesihatan sendi
  5. perlindungan anti oksidan dan 
  6. peningkatan tenaga pada tahap selular.

apa kata, bagi yang susah sangat nak berhenti vape tu cuba VIVIX ni jugak.
kita ikhtiar.. dengan syarat anda sendiri memang betul-betul nak berhenti.

kita tengok satu lagi tetsimoni ROKOK dan VIVIX.


berhenti merokok


so, 
apa yang dimenung lagi tu..
lagi cepat tindakan diambil, semakin cepat anda akan rasa kesannya.
lagi cepat anda boleh gunakan duit tu untuk benda lain.
dan ..
yang paling penting ialah...sayangi keluarga anda !!



---------------------------------------------------------------
azlina hamdan
013-7755256

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...