Followers

Friday, December 4, 2015

APAKAH CIRI-CIRI KOLAGEN TERBAIK ? PENDEDAHAN EKSKLUSIF KHAS UNTUK ANDA

kolagen terbaik

kenapa semua orang sibuk ambik kolagen ye ?
sebelum kemujudan kolagen ni, macam mana orang dulu-dulu ?
elok je idup kan..
wahh !! soalan kau.. 
dalam lambakan produk kolagen di pasaran mana satu yang TERBAIK ?
apakah ciri-ciri kolagen terbaik ?


uish...
tiba-tiba wanita-wanita di Malaysia diserang demam kolagen.
mana tak demam ?
kat pasar malam pun ada orang jual kolagen.
mau tak tertarik kan ???
nampak sangat kolagen bukan setakat memenuhi keperluan bagi jutawan dan hartawan semata-mata..
tetapi rakyat biasa juga sudah boleh membeli produk kolagen yang dijual secara meluas di pasaran.


iklan kat tv pulak tak usah cakaplah.
ada je iklan kolagen.
K itulah.. K ini lah..

macam tu jugak kat highway..
punyalah macam-macam brand kolagen  billboard pun ada.

apa sebenarnya kolagen yang disebut-sebut tu ?

Collagen is a natural protein component of the skin that acts like a scaffold and the main building block for cells, tissues and organs. About a third of the protein content in your body is made up of collagen, which is found in the bones, muscles, and tissues of the organs.


kolagen terbaik

secara asasnya, kolagen yang jadi kegilaan ramai sekarang ni bukanlah bertujuan untuk kecantikan semata-mata. nampaknya ckolagen ini juga penting untuk sel, tisu serta organ kita.

kalau macam tu ? sejauh mana pentingnya pengambilan kolagen ni yang mana rata-rata produk kolagen ini diambil dalam bentuk minuman.

The body naturally produces the collagen that it needs, but this production is gradually disrupted as part of the natural aging process. Women produce less collagen than men, and this collagen is lost at a rate of about 1% per year. This means that a woman has naturally lost almost half of the collagen from her skin by the age of 50.

opsss... 
siapa-siapa yang umurnya mencecah 50 tu, secara anggaran, badannya telah kehilangan hampir separuh daripada keseluruhan kokagen yang badan dia ada, dan seringkali kekurangan ckolagen pada kulitlah yang paling ditakuti. betul tak ?

so, apa akan jadi pada kulit yang kehilangan kolagen ni ?
kulit akan kehilangan keanjalan semulajadinya , dan garis-garis halus, kedut dan kendur akan mula muncul.

dan yang paling menakutkan. kolagen yang berkurangan secara kritikal  ini juga akan memberi kesan kepada tulang dan seterusnya memberi kesan kepada bentuk muka.
lihat gambar di bawah.


kolagen terbaik


maka,,
kebanyakan daripada kita mengambil sumber kolagen ini untuk kecantikan semata-mata.
tetapi ada banyak lagi peranan kolagen ini pada badan kita.

tapi..
jangan kita ambil mudah.
dalam banyak-banyak lambakan produk kolagen di pasaran kita, kolagen juga boleh menjadi pembunuh dalam senyap.
hah ? bagaimana pulak tu ?

Di pasaran, terdapat pelbagai produk dengan kandungan kolagen yang dijual sehingga 20,000Mg.
banyak kandungannya bukan bermakna ia lebih baik.

Pengambilan kolagen dalam kuantiti banyak boleh memberikan kesan kepada fungsi hati dan buah pinggang yang akan menyebabkan kegagalan kepada fungsi kedua-dua organ penting ini.

sebab tu kita kena tau apa kandungan produk kolagen yang kita ambik selama ni.
berapa mg ?
kolagen daripada sumber apa ?
kalau dari sumber haiwan, halal kah ?
ada bahan pengawet tak ?
kandungan gula macamana ?


banyak lagi aspek lain perlu dilihat selain daripada mengharapkan keajaiban berlaku dalam masa yang singkat selepas pengambilan kolagen ini.

maka, shaklee collagen powder dilihat pilihan terbaik bagi sumber kolagen untuk anda selepas mengambil kira beberapa aspek.



kolagen terbaik


KENAPA KOLAGEN DARIPADA SHAKLEE ?

1. sumber yang halal 

iaitu sumber utama kolagennya daripada sisik ikan merah. selain itu, kandungan lainnya terdiri daipada ekstrak biji camellia japonica, ekstrak pfaffia, vitmain C daripada sumber jagung, vitamin B , ekstrak kekerang  serta lactobacillus 
acidophilus.
kolagen terbaik


2. tiada gula

3. tiada bahan pengawet

4. tiada pewarna

5. mudah larut dalam air

6. senang untuk di bawa ke mana-mana kerana ia dalam bentuk sachet

7. boleh dicampur dengan apa saja air kesukaan anda.

8. kajian klinikal menunjukkan "people skin appearance improve 71% after consume it continuously for 8 weeks. kesannya akan jelas kelihatan jika diambil dalam dos yang betul serta untuk jangkamasa panjang.



KHASIAT COLLAGEN POWDER SHAKLEE

kolagen terbaik


1. Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.

2. kuku akan menjadi lebih kuat dan kekalkan warna sihat.

3. kulit akan menjadi lembap dan semakin anjal.

4. membantu mengurangkan parut.

5. membantu menghilangkan tanda penuaan.

6. membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi.

7. baik untuk mata kerana kornea memerlukan kolagen. ia membnatu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.

8. memastikan otak sentiasa sihat. sel glya  membekalkan nutrisi kepada otak dan ini dibantu oleh kolagen.   



PERKARA LAIN BAGI MEMASTIKAN KOLAGEN MEMBERI KESAN MAKSIMUM KEPADA ANDA

1. pengambilan kafein bersama kolagen juga antara penyebab kolagen tidak berkesan pada tubuh. Bukan tidak boleh minum kafein, cuma itu antara faktor menyebabkan kolagen cepat hilang. Jika ambil gula yang banyak boleh kurangkan kolagen.

2. Asap rokok dan cahaya matahari terik juga menyebabkan kolagen pecah dan terurai.




kolagen terbaik



jadi, pilihan dah ada depan mata.
saya dah cadangkan pilihan terbaik.
jadi, jangan lepaskan peluang ini untuk anda memiliki shaklee collagen powder yang SUPER WOW ni..


kolagen terbaik


dan jika anda inginkan penjimatan sehingga 30% ?
macamana pulak tu ?
meh...
saya ada rahsianya..


kolagen terbaik



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...