Followers

Wednesday, July 8, 2015

APA RAHSIA TAPAK TANGAN JADI LEMBUT SEBELUM RAYA ? TIADA LAGI MASALAH MENGELUPAS DAN GATAL-GATAL.





sapa yang tapak tangan mengelupas kalau basuh pinggan sebelum ni ?
atau tapak tangan anda kasar tak tau sebab apa ?
sejak pakai dish wash macam pn salwa dalam video tu..
dan disertai dengan beberapa supplement shaklee masalah tapak tangan mengelupas dan gatal-gatal  saya takde lagi..

teruk sangat ke kisah saya ?
meh saya cerita..

sapa yang kenal saya mesti tau mengenai masalah tapak tangan saya akan mengeleupas teruk sekurang-kurangnya setahun sekali.
pelik kan ?
tapi ia benar..

sampaikan orang lain boleh pakai thumb print setiap kali datang dan balik kerja..
saya terpaksa guna kad..
sebab setiap kali tangan saya mengelupas..
mesin tu dah tak boleh detect thumb print saya lagi..

itu tak cerita lagi masalah bila nak keluar duit yang masa bukak buku dulu pakai cop jari ?
kunun-kunun masa bukak buku dulu secured sangatlah kalau pakai cap jari..
rupa-rupanya datang masalah kat diri sendiri..
hehehe..

walaupun masalah tangan mengelupas tu  datang setahun sekali..
tapi ia akan berlarutan sehingga beberapa bulan.

simptom awalnya ialah bila tapak tangan gatal..
dan akan ada biji-biji macam ulat air tumbuh bawah kulit.
dan bila sedap sangat digaru..
ia akan luka..
dan lama-kelamaan ia akan mengelupas..

tangan saya akan mengelupas lebih kurang macam nilah.. dan akan merebak ke tapak tangan pulak.



masa kecik-kecik kalau saya kena ni..
saya akan menangis setiap kali makan pedas..
sebab kuah pedas tu akan masuk ke bawah kulit yang mengelupas dan sedikit terbuka tu..
tulah! tak nak makan guna sudu.. degil!!! padan dengan muka..

dan  bila ke klinik.
doktor akan bekalkan saya dengan ubat sapu.
ubat sapu tu akan disapu pada tapak tangan sebelum tidur dan kalau kena pada muka..
mak aiii... pijar muka..
so, bila menangis tengah-tengah malam tu takde benda lainlah..
mesti sebab  ubat tu saya tersapu muka masa tidur..

bila duduk asrama..
saya tengok kengkawan macam-macam sabun buku dorang guna buat basuh baju..sabun purple... sabun pink..
saya pulak.. 

kena cuba macam-macam jenis sabun dulu..
sebab nak tau mana satu yang sesuai dengan tangan saya
sebab kalau salah jenis.. 
tapak tangan jadi pijar dan mengelupas.

lama-kelamaan saya jadi lali dengan masalah tu..
saya malas nak cari ubat..
ada takde sapu minyak gamat je..

bila jadi member shaklee..
saya teringin nak try lah dish wash ni..
macam best je kan ??
sebotol pun taklah mahal mana kalau kita jadi ahli ni..
kalau nak dibandingkan penggunaannya yang sampai 2 bulan tu.

alhamdulillah..
tangan saya tak lagi mengelupas..
takde masalah dengan thumb print di tempat kerja lagi..
tak mainlah kad2 ni okeh!!!





sejak pindah balik ke kampung..
kini hampir 2 tahun setengah..
dalam tempoh tu tangan saya gatal-gatal lagi..

tak mengelupas..
malah jadi lebih lembut.
tak percaya ?


nampak tu bahan-bahannya..
no chemical !!

saya pasti anda takkan menyesal bila beli dish wash ni..
lagi-lagi nak raya ni..
pasti anda tak malu dah nak bersalam dengan mak mertua..
kakak ipar.. adik ipar
anak-anak sedara..
sedara mara lain..
sebab kini tapak tangan anda dah tak sekasar dulu..

anda jugak yang dipuji kan ??


---------------------------------------------------
AZLINA HAMDAN
SID MELETOP di mersing dan kawasan sekitarnya

013-7755256

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...