Followers

Thursday, June 25, 2015

BILA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI, BARU TAU LANGIT TINGGI RENDAH!! YES MEMANG SELAMATKAN NYAWA DI HUJUNG TANDUK.

alkisah..
bermula 2012 saya kena mengajar subjek AKPK.
seperti terkena batang hidung sendiri je masa tu.
huhuhu..

AKPK tu apa ?
boleh cuba tengok2 di SINI

basically  dalam subjek AKPK ni saya akan ajar mengenai personal's financial management lah..

CHAPTER 1 : why everyone needs financial planning
CHAPTER 2 : power from your money
CHAPTER 3 : Financial products and services
CHAPTER 4 : building your wealth
CHAPTER 5 : planning for uncertainties
CHAPTER 6 ; borrowing basics
CHAPTER 7 : living your life
CHAPTER 8 : getting out of financial trouble

dan kebanyakan IPTA dah jadikan subjek AKPK ni WAJIB untuk pelajar mereka.

bagus tau AKPK ni punya usaha ni.
educate student
educate rakyat
cer tengok poster di bawah..
seiring dengan isu semasa tau!!!
FOC pulak tu !!!





sebab apa pentingnya AKPK ni ?
FYI, ramai yang  mendapatkan khidmat nasihat daripada AKPK dan 50% daripadanya adalah yang berumur 40 tahun ke bawah.

zaman saya ?
takde pun subjek ni.
tetiba kena mengajar tahun 2012 tu..

pergh...
memang sapa makan cili, dia rasa pedas.
umpama meludah di langit terkena muka sendiri.
boleh jugak dikatakan macam ni, tepuk air di dulang kena muka sendiri..
atau pun, mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih..
hahaha..

seriously..
pengurusan kewangan adalah 1 skill..
disertai dengan knowledge yang perlu kita pupuk betul2 sebelum seseorang tu melangkah ke alam pekerjaan.

saya rasa rugi sangat masa tu sebab lewat datang kesedaran mengenai pengurusan kewangan ni.

financial goals 
compound interest 
time value of money
financial goals
budgeting basics
banking facilities
financial scams
insurance
borrowing basics
retirement planning


argh...
banyak sangat tertingal!!

rasa ingin tau bercampur baur dengan bersalah tu ditambah dengan senario sakitnya tuh di sini  (tunjuk poket ) sementara nak tunggu gaji bulan depan.

dan kita biasa dengar perbualan biasa orang makan gaji..
alamak..
tengah2 bulan ni..
memang sakitlah!!

masa belajar saya ingat kata-kata tu hanya mitos belaka!!
rupa-rupanya.. betull
betul dorang tak tipu!!!


saya tak nak lepaskan kerja tetap saya..
i love my job!!
but i need a part-time job.
tercari-cari bisnes yang MASYUKKKK...
tanpa ganggu tugas hakiki di tempat kerja.

dalam masa yang sama, saya rasa bersalah dengan keadaan pengurusan kewangan sendiri masa tu.
lambat kesedaran..
ikutkan kata hati sangat.
biar papa asal bergaya...
itu antara kesalahan yang dilontarkan pada diri sendiri.

saya pernah cuba jual pakaian ala2 dropship..
tapi tanpa coaching.
hanya disogokkan dengan harga dan stok baru.
using no marketing strategies..
memang ke laut masa tu.
walaupun saya pernah jadi antara top achiever dalam group masa tu..
tapi saya rasa macam ada yang kureng dalam berbisnes.


2013

saya kenal dengan satu bisnes ni.
paling saya suka sebab modal tak besar pun.
saya mula dengan pendaftaran sebagai ahli dan nak guna produk syarikat tu dengan harga ahli. 
yes!!
itulah tujuan asalnya..
jimat banyak tau!! 
sehingga 30% penjimatannya.


memang fall in love bila cuba produk pertama masa tu.
kemaruk nak cuba produk lain pulak.
sebab saya tiba-tiba kena serangan athma.
saya tak nak makan ubat.
jadi saya cari alternatif lain dengan cuba rangkaian produk syarikat ni.
alhamdulillan..
berkesan.

try pulak produk untuk anak.
wah..
memang a good start for my daughter.
amazing...

kawan-kawan office pulak nak try.
saya belikan untuk dorang.

dan populasi customer makin membesar masa tu.
saya sendiri pun tak sangka.
dibantu dengan group coaching yang sentiasa ada je info..
kata-kata semangat..
tunjuk ajar..
skill..
knowledge..
saya suka sangat!!!

sejak tu..
setiap 15hb saya dapat bonus daripada syarikat ni.
bukan setakat bonus daripada syarikat.
untung runcit pun masuk poket jugak.

YEAY...
rasa bersalah gara-gara dah tau kesilapan selepas mengajar subjek AKPK terubat sedikit demi sedikit.

dan paling best sebab kita bantu selesaikan masalah orang.
bantu selesaikan masalah kesihatan mereka.
dapat jugak bantu tampal poket mereka di tengah bulan.
seronok kalau tengok kawan2 kita pun gembira jugak kan!!

lagi seronok bila
syarikat yang saya makan produknya ni lancarkan skim YES - Young Entrepreneur System sejak bulan lepas dan akan berlarutan sehingga Okt 2015 nanti.



ini antara TESTIMONI yang dah sertai YES.
RM598.78 tu bonus adjustment saja tau !!
belum masuk personal bonus lagi!!!

sapa mau kasi kat kita PERCUMA duit sebanyak tu ??

kalau mintak kat husband pun mungkin boleh dapat jugaklah..
tapi reaksi pertama suami ialah "NAK BELI APA ?" sambil jengilkan biji mata.

HAAA...
beza kan kalau RM598.78 tu kita sendiri yang dapat..
kita sendiri yang punya..
wah!
lompat bintang 10 kali...







dengan usaha gigih..
piala YES dan RM10000 mungkin jadi hakmilik kekal anda.

yang lelaki boleh buat duit hantaran.
yang perempuan.. boleh guna untuk belanja kenduri kat dewan , wedding gilang gemilang.
kalau masuk #pelaminfantasia pun kena korbankan pasangan lain sebelum anda terpilih untuk ditaja perkahwinannya..
apa pun pasangan fiqah dan syawal tetap jadi pasangan favourite akak okeh!!
hahaha.. (apa kena mengena kan?)

tapi dalam bisnes yang INI..
anda tak perlu korbankan sesiapa untuk dapatkan insentif di atas
malah orang lain pulak yang anda akan tolong...
HELP OTHERS TO HELP OTHERS..
bukan untuk isi perut anda semata-mata tau !!!
banyak pahala kita dapat kalau kita tolong mudahkan hidup orang lain.


dengan hanya bermodalkan RM79.50 anda layak saya coachingkan.
tak perlu keluar rumah..
tak perlu modal ribu-riban.
kalau kena caranya, sebaik saja anda bayar RM79.50 tu, anda akan dapat FREE produk yang nilainya lebih mahal daripada RM79.50 tu..






FREE coaching
FREE vitalea
dapat insentif
sapa yang tak nak tolak tuah kan???







haaa..
saya belanja 1 lagi testimoni kejayaan YES untuk anda!!
SEEING IS BELIEVING !!


BERMINAT ???
terus contact saya yea..
saya memang komited nak bantu anda di luar sana.
jangan sampai jadi menyesal macam saya.
mula bisnes ni lewat..
ditambah pula pengurusan kewangan yang tak berapa nak ada masa tu..

boleh 
whatsapp, call, sms, email ..
insya allah saya akan berikan info yang anda maukan!!

ermm....
apalah agaknya bisnes yang saya ceritakan tu agaknya kan ????
:D




----------------------------------------------

SID MELETOP di Mersing dan kawasan sekitarnya
Azlina hamdan
013-7755256
azlinahmdn@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...