Followers

Monday, September 8, 2014

PHYTOCOL SHAKLEE - KESINAMBUNGAN KESIHATAN UNGGUL






Produk terbaru daripada SAHKLEE yang tak pernah saya ceritakan dalam blog saya  sebelum ini. Anda pernah terbaca status kawan2 FB seperti ini

“eh.. open house berderet hari ni.. nasib baik ada PHYTOCOL sebagai BFF”

ATAU 

ada yang up status macam ni

“alamak… phytocol tertinggal kat rumah… ini dah hari ketiga berkursus sambil makan2..”

Apa kes kan masing2 nak up status macam tu dan kaitkan dengan PHYTOCOL. 

Haaa.. meh saya sharekan kat sini serba sedikit mengenai PHYTOCOL.

PHYTOCOL berperanan untuk membekal 2000mg fitosterol sehari. Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2000mg Fitosterol dalam diet harian anda untuk membantu menurunkan paras kolestrol secara semulajadi.

Tahukah anda. 
Setiap 1 daripada 3 orang dewasa di Malaysia mempunyai tahap kolestrol yang tinggi. 

Kandungan kolestrol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada banyak  masalah kesihatan yang serius seperti masalah kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. 

Ia boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja dan tanpa mengira usia. Namun adda lagi yang lebih menakutkan… ramai individu tidak menyedari bahawa mereka mempunyai paras kolestrol yang tinggi.




Mampukah kita mengambil pemakanan seperti di atas untuk mendapatkan fitosterol yang secukupnya setiap hari ? 

fitosterol (dirujuk sebagai sterol dan sterol tumbuhan) wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijiran dan minyak sayuran. 

Lebih daripada 80 kajian klinikal telah diterbitkan di dalam penerbitan saintifik melaporkan keberkesanan dan keselamatan fitosterol.

Jadi, bagaimanakan fitosterol berfungsi ? 
struktur fitosterol adalah hampir sama seperti kolestrol , dan dengan pengambilan fitosterol, ia akan bersaing dengan kolestrol sebagai tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. 

Hasilnya, penyerapan kolestrol dihalang dan ia akan disingkir keluar bersama-sama fitosterol. Ini bermakna… apabila anda mengambil lebih banyak fitosterol maka semakin kurang kolestrol yang diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk menurunkan paras kolestrol.

kenapa yea.. 
tiba-tiba kita alert dengan tahap kolestrol.. 
seperti sedia maklum, Malaysia merupakan syurga makanan. 
pagi nasi lemak berlauk, tengahari nasi campur dengan pilihan lauk pelbagai.. 

malam ada pilihan makanan di deretan restoran yang menawarkan menu yang sedap2 belaka... 
pheww.... 
susah kan nak elak dari daripada terfikir mengenai makanan yang memang lazat2 ni.. 
apa tah lah menolak diri dari merasa dan menikmati semua jenis makanan ini.

kenapa pulak yea kita kena elakkan daripada mempunyai tahap kolestrol yang tinggi ?

ini adalah kerana sesiapa yang tinggi tahap kolestrolnya akan menghadapi risiko serangan sakit jantung, risiko mendapat angin ahmar , berisiko menghidap tekanan darah tinggi, lebih mudah mendapat penyakit hati berlemak serta menjejaskan kesimbangan hormon.

Sebotol Phytocol mempunyai 120 tablet. Memang berbaloi jika anda mendapatkan PHYTOCOL pada hari ini demi menjamin kesihatan anda serta keluarga. 

Ingat… andalah harapan keluarga termasuk anak-anak. Jangan biarkan masalah kolestrol ini mengancam anda sekeluarga.


Call/sms/whatsapp saya
Azlina
013-7755256
FB : Azlina Hamdan

FB Page : Syaza’s MOM Corner





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...