Followers

Monday, April 14, 2014

SIHATKAH SARAPAN KITA ???


kebanyakan daripada kita, pagi-pagi je mesti ambik breakfast kan..  kalau untuk anak2 yang ke sekolah, dengan mengambil sarapan setiap pagi adalah pemangkin pelajar lebih fokus dalam kelas.

tapi anak2 saya semua tak nak breakfast sebelum ke sekolah..uish.. mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. saya pun macam tu jugak masa zaman sekolah dulu2...


cukup sekadar kalau ada fresh milk, minum lah seteguk dua.. seteguk 2 teguk tu pun kadang-kadang bergaduh suruh bagi habis. 


gambar ehsan pakcik google


secara  amnya, kebanyakan daripada kita mengambil sarapan pagi untuk yang tinggi khasiatnya.. supaya lebih bertenaga dalam menjalankan tugas seharian.

cuba elakkan makanan seperti "sugary cereals". kenapa ???ia menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat dengan  cepat, tetapi kemudiannya menurun dan menyebabkan kita rasa lapar dalam tempoh yang singkat.

makanan segera ?? juga cuba elakkan kerana ia tidak mengandungi banyak khasiat dan mengandungi lemak yang berlebihan.

jadi ?? makanan jenis apakah yang sesuai untuk kita ambil semasa bersarapan ?
ambil makanan yang kurang lemak, kurang gula dan berserat tinggi. makanan ini akan membantu kita mengekalkan kandungan gula dalam darah untuk tempoh masa yang lebih lama.

 sejak saya ambik ESP ni, sebelum mula ambik apa-apa makanan sebagai breakfast, saya minum dulu ESP. ESP ni mengenyangkan dan membantu saya lebih bertenaga. kalau saya makan lewat pun takdelah sampai terketar-ketar dibuatnya... nak lagi best, shake ESP dengan fresh milk sejuk.... confirm teringat2.


hubungi saya untuk mencuba ESP daripada SHAKLEE ni.. memang awesome..
RM150/ can. mampu menampung penggunaan sehingga 2 bulan. berbaloi2..

Azlina 013 7755256


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...