Followers

Sunday, February 9, 2014

KENAPA PERLU AMBIK SUPPLEMENT ????



"Saya sihat je
Saya takde sakit kronik
Ini semua strategi business ni... 
buat apa berhabis  duit dengan supplement semua ni ?? 
uolls nak jual, macam2lah uolls cakap kan.."

Wah... macam2 punya jawapan  ada kan
Semua orang berhak bagi jawapan, pandangan, idea... 
termasuklah saya..  
meh dengar cerita saya pulak !!!!


******************************************************

Dulu saya macam itu juga.. nak beli supplement berkira.. even untuk anak2 pun..kesian kan diaorng.. paling canggih diaorng saya belikan vitamin c jelah... Kebetulan anak2 sejak masuk sekolah, kesihatan ok.. masa kecik memanglah selalu sakit .. saya fikir itu normal sebab  immune system diaorng x kuat lagi..

Awal tahun 2013, mengubah segalanya...
Saya dapat transfer tempat keje. Kat tempat keje baru, beza sangat kalau nak dibandingkan dengan tempat keje lama... keje yang tak pernah habis, masa yang tak pernah cukup, tempat tinggal baru, sekolah anak2 baru, kawan2 baru... masa tu semua serba stress. Tapi stress tu saya x nyatakan dalam perkataan,tapi segalanya terluah bila saya dapat athma...

X pernah ada athma pun sebelum ni ??? Tetiba kena rasa macam tak percaya... dalam masa redha tu, tercari2 jugak penyebabnya.. umur saya dah meningkat, makanan x seimbang, makan tak menentu masa, makan ikut suka je...  dan saya rasa ini masa paling sesuai saya mulakan dengan ambik supplement.

Saya try tanya pakcik google, try survey2 ke farmasi.. akhirnya saya decide nak try SHAKLEE. beli dari seorang kawan fb, x-schoolmate saya... dan kawan sedorm masa sekolah dulu. Selalu tengok dia post pasal SHAKLEE di fb..so, try pm dia , tanya serba sedikit.. so, hari tu saya decide nak beli ESP dulu..



Waa... bulan pertama saya cuba ESP..best sangat rasanya..kulit rasa makin halus... badan rasa lebih kuat dan bertenaga untuk buat keje.. saya selalu skip braekfast..tapi bila ambik esp pagi tu, saya tak rasa lapar yang sangat kritikal.. maksudnya masih boleh bertahan sampai waktu lunch.

Saya teringin jugak nak ambik yang boleh kurangkan athma saya ..tapi nanti dulu.. saya try ESP ni dululah...

*********************************************************************

Dengan shaklee ni jugak saya tau, kenapa kita perlu ambik supplement :

1. Kita ni sentiasa terdedah dengan pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan.

2. Hakikatnya, badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien.

3. Buah2an da sayur2an yang kita ambil maybe  dah terjejas dan tercemar disebabkan racun serangga atau bahan kimia lain yang kita sendiri pun tak tau kan...

4. Kita sendiri mengamalkan gaya hidup yang tak sihat seperti kurang bersenam. Saya akui .. seharian duduk depan pc ...kalau  berdiri pun hanya  masa masuk ke kelas je.. kat rumah pun sambung keje , duduk depan pc jugak... aduhai...

5. Rutin pemakanan rakyat kita... makan semua best2.. roti canai, nasi lemak rendang ayam, nasi beriyani... perghh.. mana leh tahan kan ???? Mana diet seimbangnya????

6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat daripada pengambilan kafein , gula dan garam berlebihan

7. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan dan restoran makanan segera....


Selepas 10 bulan, saya masih dengan SHAKLEE


Sekirany siapa2 berminat untuk tahu lebih lanjut mengenai Shaklee, boleh hubungi saya

Pm/whatsapp/call/sms
Azlina 013 7755256
SID 891980
azlinahmdn@yahoo.com
FB : Azlina Hamdan
FB Page : Syaza's MOM Corner


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...