Followers

Saturday, February 8, 2014

KENAPA "NO PHOSPHATES" ???




mop lantai saya pakai Basic H2 Shaklee ni..
basuh cermin muka 
basuh sinki
basuh cermin tingkap
bersihkan dalam microwave

just few drops.. buih banyak... kalau tak, takkan husband saya x nak dah tolong mop lantai.. katanya penat... sebab buih banyak sangat... hehehe.. terlebih tuanglah tu.. kan dah kata.. just a few drops... 

kalau masa belajar sains dulu, yang saya faham, banyak buih lagi eloklah kan.. sebab molekul2 kotoran tu akan keluar dengan lebih mudah sebab di tolak oleh molekul sabun yang banyak.. eh.. betul ke? namanya molekul ?? hahaha.. tapi semua paham kan saya nak bagitau apa....

setakat ni, memang saya puas hatilah.. walaupun dia takde bau2an wangi macam jenama yang biasa saya guna sebelum ni.. dan saya perasan, walaupun dia tiada bau, tapi bau hapak mop tu tak tertinggal selepas mop lantai.




macam2 boleh buat dengan basic H2 SHAKLEE ni... benda2 berminyak semua boleh pakai ni... even kuali periuk yang berminyak sangat pun boleh sental dengan Basic H2.



PHOSPHATES ??????


fosfat tu apa ye ??  tapi kenapa NO PHOSPHATES...

Fosfat merupakan pemukal yang paling kerap dimasukkan ke dalam serbuk pencuci. Fosfat telah dipastikan penyebab pencemaran air dan mempercepatkan pertumbuhan alga. Ini menyebabkan pengharaman penggunaan fosfat dalam kebanyakan sabun pencuci pakaian. Sesetengah jenama masih mengandungi fosfat tetapi indeks ketoksikannya adalah rendah berbanding lain-lain pemukal.


owh.. sebab tu tiada fosfat... haaa... kan bagus takde fosfat ni... 


berminat untuk dapatkan BASIC H2 SHAKLEE ni, boleh
pm/sms/whatsapp.call

azlina 013 7755256
FB : Azlina Hamdan
FB Page : Syaza's MOM Coner
azlinahmdn@yahoo.com

COD area Mersing, pengeposan ke seluruh Malaysia


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...