Followers

Sunday, March 27, 2011

TIDUR


tidur.....


satu anugerah tuhan kepada manusia selepas penat bekerja pada siang hari.. tapi...


bila banyak tidur...

badan jadi lemah,kerja banyak tak siap, mengundang banyak penyakit. tempoh paling ideal untuk tidur ialah 7-8 jam.


bila kurang tidur...

otak tak dapat fokus kepada sebarang pekerjaan, emosi terganngu, melemahkan antibodi dan bagi orang perempuan takut mata lebam katanya.


bila susah nak tidur...

dipanggil jugak sebagai insomnia. bawak2lah berubat kalau dah kena penyakit nie.


sebelum tidur...

jangan lupa baca doa tidur. moga2 tidur pun Allah bagi pahala.



3 comments:

  1. bagi naz. tidur lah satu2 nya tempat di mana kita lupakan segala beban di kepala. mimpikan indah indah tentang kenangan :) haha doa tidur yang selalu lupa baca opsss saya cuba praktikan ya.

    ReplyDelete
  2. naz: setuju. akak patut ceduk ayat naz ni untuk letak kat post akak. ayat naz lagi sesuai dan sedap di telinga untuk di dengar....anyway, tq 4 ur comment

    ReplyDelete
  3. tidurlah sebelum anda ditidurkan buat selama-lamanya!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...